100% elektrisch. Rijbereik 400 km*. Audi e-tron.

De Audi e-tron ontdek je bij Heron Auto.

Een volledig elektrisch productiemodel van Audi is geen toekomstmuziek meer, maar werkelijkheid. De Audi e-tron quattro concept debuteerde in 2015 op de IAA-autoshow in Frankfurt. Het is een concrete vooruitblik op een volledig elektrische sportieve SUV uit het hogere segment. Een treffend bewijs dat Audi alternatieve aandrijving fraai verpakt in een sportief en modern design. 

Vanaf eind 2018 staat de Audi e-tron – die CO2-neutraal geproduceerd gaat worden in Audi’s fabriek in Brussel – bij de Nederlandse dealers. Begin 2019 wordt hij in Nederland leverbaar. 


 
Download de brochure

 





In cijfers


Acceleratie van 0 naar 100 km/h

4,6 seconden



Electrische actieradius max.*

400 kilometer




Vermogen max

370 kW




Techniek van morgen.


Drie elektromotoren, ťťn bij de voorwielen en twee bij de achteras, zorgen voor ruim voldoende power en vlotte prestaties. Het systeemvermogen bedraagt 320 kW en tijdens de boostfase zelfs even 370 kW. Het koppel bedraagt 800 Nm. Daarmee sprint de Audi e-tron quattro concept in slechts 4,6 seconden van 0 naar 100 km/h en daarna snel door tot de elektronisch begrensde topsnelheid van 210 km/h.

 

 

MMI Touch


Net als andere Audi’s is de e-tron uitgerust met het MMI touch-systeem. Dat wordt aangestuurd via twee hoge-resolutieschermen (bovenste: 10,1 inch, onderste: 8,6 inch), die vrijwel alle conventionele knoppen en schakelaars vervangen. Het bovenste display wordt gebruikt voor het infotainment- en navigatiesysteem, de telefoon en de speciale e-tron-instellingen. Het andere scherm is er voor de airconditioning, comfortfuncties en input van geschreven tekst. De Audi e-tron luistert ook naar stemcommando’s.



Virtuele Buitenspiegels


Virtuele buitenspiegels zijn nog nooit toegepast op een productieauto. Ze zijn optioneel op de e-tron en werken met een kleine camera links en rechts (resolutie: 1.280 bij 1.080 pixels). De camera’s zijn verwarmd om te voorkomen dat ze bevriezen of beslaan. Als ze vies zijn, wordt de bestuurder daarover ingelicht via een waarschuwing in het instrumentencluster. De camera’s passen automatisch de helderheid van hun beelden aan, bijvoorbeeld als er door een tunnel wordt gereden. Ze zijn gemonteerd op uitsparingen onderaan de a-stijl, waarin ook led-knipperlichten zijn verwerkt en een optionele TopView-camera. Door de toepassing van virtuele buitenspiegels is de Audi e-tron zo’n 15 centimeter smaller dan een vergelijkbare SUV met conventionele buitenspiegels.

 



 

e-tron verlichting


De belangrijkste verlichtingsfuncties van de Audi e-tron quattro concept functioneren allemaal met matrix-lasertechnologie. Deze nieuwste vorm van autoverlichting werkt met losse pixels, waardoor de lichtbundel van de matrix-laserkoplampen zeer nauwkeurig te vormen is. Onder de koplampen zitten vijf beeldbepalende verlichtingselementen waarin LEDs zijn gecombineerd met zeer platte OLEDs (organic light emitting diodes). Deze OLEDs stralen een homogeen licht uit, ze zijn dimbaar en je kunt er allerlei animaties mee vertonen. De toepassing van matrix-laser-OLED-technologie in de koplampen van de Audi e-tron quattro concept is een wereldprimeur. 




Audi Virtual Cockpit


Standaard op de Audi e-tron is de Audi virtual cockpit, die via het multifunctionele stuurwiel kan worden bediend. Zijn display heeft een hoge resolutie van 1.920 bij 720 pixels (full HD) en nieuwe graphics die zijn voorbehouden aan de e-tron. Als aanvulling op de Audi virtual cockpit is er een optioneel head-up display. Die projecteert belangrijke informatie ‘in’ de voorruit, zodat de bestuurder zijn blik niet van de weg hoeft te halen.

 


 

Uitzonderlijk stil


Door zijn elektrische aandrijflijn is de Audi e-tron in het interieur uitzonderlijk stil. Het enige dat de inzittenden kunnen horen is wat bandengeruis en het zachte zoemen van de elektromotoren. In eigenlijk alle auto’s domineert het geluid van de wind de cabine bij snelheden boven de 85 km/u. De Audi e-tron is echter zo geÔsoleerd dat er nauwelijks geluid doordringt in de cabine.

Daarmee is het interieur de perfecte plaats om naar het optionele Bang & Olufsen 3D Premium Sound System te luisteren. Het systeem heeft een vermogen van 705 watt en werkt met maar liefst zestien luidsprekers, waarvan twee kleintjes in de a-stijlen, twee surround sound-speakers in de d-stijlen en twee basboxen in de voorste portieren.



Slanke lijn


De Audi e-tron quattro is een grotere auto met een slanke uitstraling. De schouderlijn loopt op karakteristieke wijze door in de achterklep. Die vorm wordt verder geaccentueerd door een LED-lichtgeleider tussen de achterlichten. Zo oogt de auto mooi breed. Net zoals de koplampen zijn ook de achterlichtunits over twee zones verdeeld. Bovenin zitten negen platte OLED-segmenten voor de achterlichten. Daaronder schijnen nog eens drie verlichtingselementen.

 






 

Aerodynamisch


Voor een volledig elektrische auto is een gunstige aerodynamica een pluspunt. Audi belooft voor de Audi e-tron quattro een actieradius van meer dan 400 kilometer*. Die afstand is mede mogelijk door het nieuwe design dat nadrukkelijk volgens aerodynamische basiswetten getekend is. De sportieve SUV heeft een gunstige cw-waarde van 0,25, waarmee hij stil en efficiŽnt de lucht doorklieft. Met zijn lengte van 4,88 meter, breedte van 1,93 meter en wielbasis van 2,91 meter valt de Audi e-tron quattro concept in het Audi gamma tussen de Q5 en de Q7. Wel is hij met een hoogte van 1,54 meter beduidend lager dan deze productiemodellen. Lage raampartijen en een snel dalende daklijn verlenen de e-tron meer dan een vleugje coupťkarakter.



De Audi e-tron Sportback Concept




 

Comfortboost.

Sportback Concept

De Audi e-tron Sportback concept is de symbiose van elektrisch rijden en dagelijkse bruikbaarheid. Aan de ene kant rijdt hij sportief dankzij een vermogen van 320 kW (met boost zelfs 370 kW) en een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 4,5 seconden. Anderzijds brengt hij u in alle comfort op ťťn acculading tot wel 400 kilometer* ver. Dat is niet alleen praktisch, maar ook zoals u van een auto verwacht.



Emotieboost.

Sportback Concept

De visie waar e-tron voor staat is buitengewoon interessant en dat geldt ook voor de uitstraling. De Audi e-tron Sportback concept is een adembenemend fraaie elektrische auto. Bewonder zijn sportieve lijnen, strakke oppervlakken en slanke achterkant. De Audi ringen met verlichting en virtuele buitenspiegels zijn opvallende details. Deze bolide oogt gespierd en is toch elegant. Het interieur valt op door de innovatieve oplichtende lak die voor interessante accenten zorgt.

 



Designboost.

Sportback concept

De verlichtingstechnologie van de Audi e-tron Sportback concept is de rode draad voor de dynamische en intelligente toekomst van Audi. De achterlichten vertellen in de toekomst een heel verhaal aan achteropkomend verkeer. Met behulp van digitale animaties zijn zeer gedetailleerde weergaven mogelijk. Bovendien kunnen de koplampen en achterlichten aanwijzingen op de weg projecteren. Dat is een belangrijke bijdrage aan de verkeersveiligheid, bijvoorbeeld aan de achterkant om te verduidelijken dat de auto afremt en aan de voorkant om te signaleren dat voetgangers kunnen oversteken. 

   


De tijd is rijp voor duurzame mobiliteit.

De alternatieve aandrijftechnologieŽn van Audi beloven een mooie toekomst zonder compromissen. Met e-tron is elektrisch rijplezier vanzelfsprekend. De Audi e-tron Sportback concept bewijst dat de volledig elektrische toekomst veelbelovend is. Ook nu al is Audi op de goede weg met krachtige hybride auto’s. De Audi Q7 e-tron quattro** is de eerste plug-in hybride met quattro-aandrijving. Deze SUV maakt indruk met zijn efficiency en grootste elektrische actieradius in zijn segment. Ook de Audi A3 Sportback e-tron** combineert de voordelen van elektrisch rijden met de pluspunten van een verbrandingsmotor. Zijn sterke viercilinder zorgt voor een ruime actieradius en dat is prettig in de dagelijkse praktijk.







FAQ   Algemene voorwaarden   Contact

* De genoemde vanaf prijs is louter indicatief. De definitieve consumentenadviesprijs prijs van de Audi e-tron zal worden vastgesteld zodra het definitieve productiemodel inclusief standaarduitrusting bekend is geworden.