De Audi TT

Opnieuw een icoon.


Proefrit reserveren   Offerte   Aanbod occasions  

Nieuw uit voorraad









 
Bekijk de TT Coupé

Bekijk de TT RS
 
Bekijk de TT Roadster





Fotogalerij Audi TT




Audi TT Coupé


Nog sportiever, nog consequenter

De derde generatie van de Audi TT Coupé. Nauwkeurig en pakkend, zowel qua design als rijbeleving. Bijvoorbeeld met de quattro permanente vierwielaandrijving, die de aandrijfkrachten variabel over de assen verdeelt, met de nadruk op de achterwielen. Of de volledig digitale Audi virtual cockpit. Die toont naar wens klassieke instrumenten of juist futuristische projecties over de volledige schermbreedte. De Audi Matrix LED-koplampen hebben een sterke uitdrukkingskracht. Ze zijn samengesteld uit afzonderlijke lichtdiodes, die zich aan de verkeerssituatie aanpassen en andere voertuigen niet fel beschijnen. De Audi TT Coupé is een van de vooruitstrevendste sportauto’s van deze tijd.


Quattro

Optioneel met verbeterde quattro permanente vierwielaandrijving. quattro verdeelt de aandrijfkrachten variabel over de assen, maar wel met de nadruk op de achterwielen. Dankzij een speciale afstelling voor een nog sportievere dwarsdynamiek is het rijplezier altijd maximaal.



Bang & Olufsen

De Audi TT Coupé is leverbaar met Bang & Olufsen Sound System met Symphoria-technologie. Om het klankbeeld te optimaliseren, analyseert een processor via een microfoon rij- en achtergrondgeluiden in het interieur. In combinatie met MMI® navigatie plus met MMI® touch is de weergave van 5.1 Surround Sound mogelijk. De 14-kanaals versterker heeft een totaal vermogen van 680 watt, bestemd voor twaalf luidsprekers inclusief twee centerspeakers en twee ingekapselde basboxen in de portieren.








Audi TT RS

Coupé en Roadster

De TT RS Coupé en TT RS Roadster zijn adembenemende bolides. Hun nieuw ontwikkelde 5-cilindermotor draagt met een indrukwekkende sound bij aan de toch al geweldige rijbeleving. Met een vermogen van 294 kW (400 pk) en een koppel van 480 Nm is aan kracht geen gebrek, getuige ook de acceleratietijden van 0 naar 100 km/h in slechts 3,7 (Coupé) en 3,9 seconden (Roadster). De topsnelheid bedraagt 250 km/h en optioneel 280 km/h. Maak nader kennis met dit Audi designicoon dat rijkelijk is voorzien van aantrekkelijke RS-kenmerken.

Een Designicoon

De Audi TT is al meer dan 15 jaar beroemd vanwege zijn sportieve en vooruitstrevende design. De huidige, derde generatie van de Audi TT debuteerde in 2014. Het model oogt strak en gespierd, is sportief en lijkt altijd klaar voor actie. Voor de actuele TT hebben de ontwerpers de herkenbare lijnen van de oer-TT uit 1998 op nieuwe wijze geïnterpreteerd en aangevuld met dynamische facetten. Bij de TT RS zijn die karaktertrekken dan weer aangevuld met typische RS-kenmerken.




Schitterende primeur

De Audi Matrix OLED-achterlichten met 3D-effect zijn letterlijk en figuurlijk een schitterende innovatie. Deze lampen zijn als optie verkrijgbaar en dat is een primeur voor een productieauto. De vlakke verlichtingstechnologie produceert een extreem homogeen, contrastrijk en traploos dimbaar licht. Met deze ronduit vernieuwende lichttechniek is op de TT RS een waar kunststukje gemaakt. In elke achterlichtunit zitten vier haarfijne ornamenten, die van binnen naar buiten steeds kleiner worden. In het grootste vierkant prijken een TT-logo en de Audi ringen. 

 

Virtual Cockpit

Bij de bediening van de TT RS Coupé en TT RS Roadster draait alles om de bestuurder. Voor de belangrijkste functies hoeven de handen amper te bewegen, want op het standaard RS-sportstuur met schakelpaddels zitten twee grote bedieningssatellieten voor het starten en uitzetten van de motor en voor de instellingen van Audi drive select. Het instrumentenpaneel is de onvolprezen Audi virtual cockpit, die alle relevante informatie op een 12,3-inch lcd-scherm toont. 



  
  



Audi TT Roadster

De mooiste vorm van purisme. De Audi TT Roadster.

De elegante vormen van een roadster en de gespierde uitstraling van een sportauto. De horizontale lijnen aan de voorzijde van de TT Roadster stralen kracht en energie uit. De Singleframe-grille is laag en breed. De Audi-ringen zijn op de motorkap geplaatst. Kortom, deze open tweezitter heeft een herkenbaar design. Ook binnenin is sprake van een karakteristieke ontwerpstijl, compleet met een tijdloze uitstraling. Het conventionele instrumentarium is vervangen door de innovatieve Audi virtual cockpit, die volledig op de bestuurder is gericht.

Audi magnetic ride

Audi magnetic ride is net zo comfortabel als een standaard onderstel, maar sportiever dan een sportonderstel. Met behulp van magnetisme is in een fractie van een seconde de hardheid van de dempers aan de actuele rijomstandigheden aan te passen. U bepaalt zelf of het uitgangspunt een comfortabele of sportieve basissetting is

Maximale kracht

Met een vermogen van 169 kW (230 pk) en een koppel van 370 Nm is de 2.0 TFSI indrukwekkend sterk. Deze motor maakt een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 5,6 seconden mogelijk. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h. Een start-stopsysteem is standaard. Met het optionele Audi drive select is de rijdynamiek tot in detail te beïnvloeden. Bovendien laat zich daarmee het motorgeluid extra sonoor instellen. Ook interessant om te kiezen: de S tronic® en quattro® permanente vierwielaandrijving.