Garantie

Een SKODA is een kostbaar bezit. Terecht dat u wilt dat uw auto nog heel lang in optimale staat blijft. Met de garanties van SKODA hoeft u zich hier in ieder geval geen zorgen over te maken.

Bekijk hieronder de informatie over mobiliteitsgarantie, garanties en extra garanties.
 

Mobiliteitsgarantie

Met een ŠKODA staat u zelfs met pech nooit lang stil. Dat komt door onze gratis Mobiliteitsservice, die geldt voor elke ŠKODA die geleverd is vanaf 1 januari 2000, en wordt onderhouden bij een erkende ŠKODA-dealer. Weigert uw auto dan eens onverhoopt, dan helpen wij u kosteloos weer snel op weg.

Mobiliteitsservice: bel 0800 - 023 00 24

Autopech? We staan 24 uur per dag voor u klaar! Bel dit gratis nummer, en u bent weer snel mobiel. Zorg wel dat u het Serviceplan en de huidige kilometerstand van uw ŠKODA altijd bij de hand hebt.

Pechhulp in Nederland ťn daarbuiten
De gratis ŠKODA Mobiliteitsservice biedt u diverse voordelen:
√ Pechhulp in Nederland
√ Pechhulp in Europa
√ Hulpverlening als directe reparatie niet lukt

Wat houdt het precies in?
Hulpverlening in Nederland
Als u in Nederland met pech stil komt te staan, bij huis ůf ergens onderweg, is betrouwbare hulp ťťn telefoontje verwijderd. Bel gewoon naar 0800 - 023 00 24: deskundige hulp is dan zo snel mogelijk ter plaatse om u weer op weg te helpen. Houdt uw serviceplan en de huidige kilometerstand van de auto bij de hand.

Hulpverlening in Europa
In bijna heel Europa kunt u een beroep doen op de ŠKODA Mobiliteitsservice. Hiervoor belt u het bekende gratis nummer, voorafgegaan door de landcode van Nederland: +31 800 023 00 24. De alarmcentrale van ŠKODA Mobiliteitsservice brengt de hulpverlening snel op gang. Mocht het telefoonnummer om technische redenen niet bereikbaar zijn, dan kunt u bellen via +31 33 4949600 (niet gratis).

De ŠKODA Mobiliteitsservice geldt in de volgende Europese landen: Andorra, BelgiŽ, BosniŽ-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-BrittanniŽ, Noord-Ierland, Hongarije, Ierland, ItaliŽ, KroatiŽ, Letland, Litouwen, Luxemburg, MacedoniŽ, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, RoemeniŽ,ServiŽ & Montenegro, SloveniŽ, Slowakije, Spanje, TsjechiŽ, Zweden, Zwitserland.

Hulpverlening als directe reparatie niet lukt
Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is, en uw auto naar de dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer moet worden vervoerd. Als dan blijkt dat reparatie binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, dan bepalen we de beste oplossing:

√ Een vervangende auto (maximaal drie dagen), of
√ Een hotelovernachting voor jou en je passagiers, of
√ Een andere vervoersmogelijkheid.

De kosten van de hulpverlening zijn voor ŠKODA. Zelf betaalt u slechts de reparatiekosten.

   

Wat wordt niet gedekt?
De volgende situaties worden niet gedekt door de ŠKODA Mobiliteitsservice:
Vervoer van uw auto naar uw eigen ŠKODA-dealer (=repatriŽring). Let op: na afloop van de officiŽle garantietermijn van twee jaar na aankoop van uw ŠKODA, dient u zelf de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen te betalen.
Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn onder meer:
- Lege accu door eigen toedoen
- Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
- Sleutel in afgesloten auto achterlaten
- Ongeval
- Geen brandstof in tank

Verzeker jezelf altijd van Mobiliteitsservice!
Onze handige Mobiliteitsservice geldt in ieder geval tot aan de eerste onderhoudsbeurt van uw nieuwe auto. Wilt u echter altijd een beroep kunnen doen op onze gratis pechhulpverlening, waar u ook bent? Het enige wat u daarvoor hoeft te doen, is regulier en tijdig het voorgeschreven fabrieksonderhoud van uw auto altijd door een officiŽle ŠKODA-dealer te laten uitvoeren, evenals de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden.

Serviceplan, hťt bewijs
Als uw ŠKODA-dealer de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden heeft uitgevoerd, worden er twee stempels in het Serviceplan-document van uw ŠKODA aangebracht. Die stempels vormen het bewijs dat uw auto aan de voorwaarden voor onze gratis Mobiliteitsservice voldoet. Houd dit Serviceplan dus altijd bij u in de auto. Bij pech, waar dan ook, helpt de meest betrouwbare hulpdienst u dan gratis weer op weg!

Garantie


Bij ŠKODA is garantie standaard. Dat je in een uitstekende auto rijdt, is al zeker. Maar daarbovenop hebben nieuwe ŠKODA’s een garantietermijn van twee jaar, vanaf de aflevering door de officiŽle ŠKODA-dealer, met uitzondering van slijtagedelen. Op je carrosserie en lak zit nog langer garantie!

Lakgarantie
Lakgarantie houdt in dat je herstelgarantie hebt voor de autolak indien er sprake is van materiaal- en/of fabricagefouten.

Garantie nieuwe personenwagens
Dat is een fijn gevoel: twee jaar garantie op je nieuwe ŠKODA personenauto! De termijn gaat in op het moment dat jouw ŠKODA-dealer je de sleutels overhandigt. De datum van eerste toelating, die op deel 1A van je kentekenbewijs staat vermeld, is daarbij overigens bepalend.

Garantie originele onderdelen: 2 jaar
Je hebt maar liefst twee jaar garantie op:
√ ŠKODA-originele onderdelen en originele ruildelen, gerekend vanaf de aankoopdatum zonder kilometerbeperking.
√ Indien een onderdeel binnen de garantietermijn van de auto wordt vervangen, blijft de oorspronkelijke garantietermijn van de auto ook op dit onderdeel van kracht. De garantietermijn wordt dus niet verlengd of vernieuwd door tussentijdse vervanging.
√ ŠKODA-ruilmotoren, al dan niet met aangebouwde componenten, ruilversnellingsbakken e.d.
√ ŠKODA-originele accessoires, mits deze zijn aangekocht bij de officiŽle ŠKODA-dealer/servicevestiging.

Carrosseriegarantie per model
Carrosseriegarantie heeft betrekking op de gevolgen van roestschade die ontstaat door oorzaken van binnenuit. Het bewuste carrosseriedeel wordt dan hersteld. Modellen met 12 jaar carrosseriegarantie: Fabia II, Roomster II, Octavia II, Yeti, Rapid, Superb II. Modellen met 10 jaar carrosseriegarantie: Fabia I, Octavia I, Superb I

Extra garantie en zekerheidspolis


Bij ŠKODA sta je nooit voor verrassingen. Het voorkomen van onverwachte reparatiekosten kan nu zeer voordelig met 1 of 2 jaar worden uitgebreid, dankzij ŠKODA Extra Garantie en ŠKODA Zekerheidspolis. Bekijk hieronder wat deze twee producten inhouden en ontdek welke het beste bij jou past.

ŠKODA Extra Garantie
De aanschaf van een nieuwe ŠKODA is een goede investering. Daarbij sluit de twee jaar standaard garantie onder andere onverwachte reparatiekosten uit. Maar wat als die prettige zekerheid na twee jaar afloopt? Ook dan laat ŠKODA je niet in de steek. Neem direct bij aankoop van je nieuwe ŠKODA (binnen 2 maanden) ŠKODA Extra Garantie af, en verzeker jezelf nog eens twee jaar voor onverwachte reparatiekosten. En dat allemaal al vanaf € 149.

ŠKODA Zekerheidspolis
De aanschaf van een nieuwe ŠKODA is een goede investering. Daarbij sluit de twee jaar standaard garantie onder andere onverwachte reparatiekosten uit. Maar wat als die prettige zekerheid na twee jaar afloopt? Ook dan laat ŠKODA je niet in de steek. Met de ŠKODA Zekerheidspolis (af te sluiten binnen 24 maanden) verzeker je je nog eens 1 of 2 jaar extra voor onverwachte reparatiekosten. En dat allemaal al vanaf € 149.

Wat houdt de ŠKODA Extra Garantie in?

 

Wat houdt de ŠKODA Zekerheidspolis in?