ŠKODA Mobiliteitsservice

Met een ŠKODA sta je zelfs met pech nooit lang stil. Dat komt door onze gratis Mobiliteitsservice, die geldt voor elke ŠKODA die geleverd is vanaf 1 januari 2000, en wordt onderhouden bij Heron Auto. Weigert je auto dan eens onverhoopt, dan helpen wij je kosteloos weer snel op weg.


Mobiliteitsservice: bel 0800 - 023 00 24


Autopech? We staan 24 uur per dag voor je klaar! Bel dit gratis nummer, en je bent weer snel mobiel. Zorg wel dat je het Serviceplan en de huidige kilometerstand van jouw ŠKODA altijd bij de hand hebt (lees verderop meer hierover).


Pechhulp in Nederland ťn daarbuiten

De gratis ŠKODA Mobiliteitsservice biedt je diverse voordelen:

√ Pechhulp in Nederland
√ Pechhulp in Europa
√ Hulpverlening als directe reparatie niet lukt

 

 



Hulpverlening in Nederland

Hulp nodig in Nederland? Betrouwbare hulp is ťťn telefoontje verwijderd, bel 0800 - 023 00 24.


 


Hulpverlening in Europa

Bel voor hulp in het buitenland +31 800 023 00 24. Is dit nummer niet bereikbaar? Bel dan +31 33 4949600 (niet gratis).


Hulpverlening in Nederland:

Als je in Nederland met pech stil komt te staan, bij huis ůf ergens onderweg, is betrouwbare hulp ťťn telefoontje verwijderd. Bel gewoon naar 0800 - 023 00 24: deskundige hulp is dan zo snel mogelijk ter plaatse om u weer op weg te helpen. Houdt uw serviceplan en de huidige kilometerstand van de auto bij de hand.


Hulpverlening in Europa:

In bijna heel Europa kunt u een beroep doen op de ŠKODA Mobiliteitsservice. Hiervoor belt u het bekende gratis nummer, voorafgegaan door de landcode van Nederland: +31 800 023 00 24. De alarmcentrale van ŠKODA Mobiliteitsservice brengt de hulpverlening snel op gang. Mocht het telefoonnummer om technische redenen niet bereikbaar zijn, dan kunt u bellen via +31 33 4949600 (niet gratis).

De ŠKODA Mobiliteitsservice geldt in de volgende Europese landen: Andorra, BelgiŽ, BosniŽ-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-BrittanniŽ, Noord-Ierland, Hongarije, Ierland, ItaliŽ, KroatiŽ, Letland, Litouwen, Luxemburg, MacedoniŽ, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, RoemeniŽ,ServiŽ & Montenegro, SloveniŽ, Slowakije, Spanje, TsjechiŽ, Zweden, Zwitserland.

Hulpverlening als directe reparatie niet lukt

Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is, en je auto naar de dichtstbijzijnde ŠKODA-dealer moet worden vervoerd. Als dan blijkt dat reparatie binnen een redelijke termijn niet mogelijk is, dan bepalen we de beste oplossing:

√ Een vervangende auto (maximaal drie dagen), of
√ Een hotelovernachting voor jou en je passagiers, of
√ Een andere vervoersmogelijkheid.

De kosten van de hulpverlening zijn voor ŠKODA. Zelf betaal je slechts de reparatiekosten.

Reparatie in het buitenland

Wanneer je auto eenmaal bij de dealer staat, verlangt deze in de meeste gevallen een akkoord voor reparatie (handtekening). Houd daar rekening mee, aangezien de kans bestaat dat ze anders niet beginnen aan de reparatie en jij en de dealer onnodig lang op elkaar wachten. Garages voeren reparaties in de meeste gevallen niet ‘gratis’ uit, ook als je voertuig nog onder de fabrieksgarantie valt. Zij verlangen dat je direct betaalt en laten het aan jou over om de kosten later alsnog vergoed te krijgen. In dat geval moet je de kosten voorschieten en dien je bij thuiskomst in Nederland de kosten in bij je eigen ŠKODA-dealer. Vraag dus om een factuur. Je gerepareerde auto moet je zelf ophalen bij de ŠKODA-dealer.

Vervangend vervoer

Bij vervangend vervoer kan het zijn dat deze door de ŠKODA-dealer wordt geregeld of door een externe verhuurmaatschappij; het kan voorkomen dat je zelf je auto dient op te halen bij en/of weg te brengen naar de externe verhuurmaatschappij, in dat geval kun je hem dus niet achterlaten bij de lokale ŠKODA-dealer.

 

ŠKODA Mobiliteitsbrochure

Klik op de knop hiernaast en download de ŠKODA Mobiliteitsbrochure Hierin zie je in ťťn oogopslag wat de Mobiliteitsservice te bieden heeft.

  Download de Mobiliteitsbrochure


Wat wordt niet gedekt?

De volgende situaties worden niet gedekt door de ŠKODA Mobiliteitsservice:

Vervoer van je auto naar je eigen ŠKODA-dealer (=repatriŽring). Let op: na afloop van de officiŽle garantietermijn van twee jaar na aankoop van je ŠKODA, dien je zelf de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen te betalen.

Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn onder meer:
- Lege accu door eigen toedoen
- Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
- Sleutel in afgesloten auto achterlaten
- Ongeval
- Geen brandstof in tank
- Een lekke band of verkeerde brandstof wordt in het buitenland ​niet​ gedekt, in Nederland wel.

Mocht je met een caravan, aanhanger of vouwwagen op vakantie gaan, raden wij je aan een additionele reisverzekering af te sluiten. Een aanhangend voertuig valt namelijk buiten de dekking van de SKODA Mobiliteitsservice.


Verzeker jezelf altijd van Mobiliteitsservice!

Onze handige Mobiliteitsservice geldt in ieder geval tot aan de eerste onderhoudsbeurt van je nieuwe auto. Wil je echter altijd een beroep kunnen doen op onze gratis pechhulpverlening, waar je ook bent? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is regulier en tijdig het voorgeschreven fabrieksonderhoud van je auto altijd door een officiŽle ŠKODA-dealer te laten uitvoeren, evenals de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden.

Serviceplan, hťt bewijs

Als Heron Auto de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden heeft uitgevoerd, worden er twee stempels in het Serviceplan-document van je ŠKODA aangebracht. Die stempels vormen het bewijs dat je auto aan de voorwaarden voor onze gratis Mobiliteitsservice voldoet. Houd dit Serviceplan dus altijd bij je in de auto. Bij pech, waar dan ook, helpt de meest betrouwbare hulpdienst je dan gratis weer op weg!